Az ingatlan piacon mostanában enyhe lassulást tapasztalt egyik ügyfelünk. Az ő piacát érintő megtorpanás kapcsán kezdtünk el beszélgetni a marketingről nehezített pályán. Mind éltünk már meg nehezebb periódusokat, gazdasági lelassulásokat. Mivel ezt a lelassulást a konkurencia is megérzi, valójában ez a döcögő gazdasági helyzet számunkra egy remek növekedési lehetőség lehet.
A többség a nehezebb időkre egyből a kiadások megvágásával reagál. Vagyis visszafogja a marketing költését. Ez persze a bevételek csökkenéséhez vezet és akkor már joggal mondhatja emberünk, hogy recesszió van…
De a lényeg, hogy amikor a konkurenciád ingyen hallgat, neked lehetőséged van erőteljesebb megjelenésre, reklámra. Ha nincs akkora zaj, láthatóbb vagy. Ez a legjobb lehetőség – már tesztelt – a piaci részesedés növelésére. A Journal of Research in Marketing korábbi kutatása egyértelművé teszi, hogy a „A recesszióban a jól pozícionált cégek, amelyek növelik marketing kiadásaikat és a megfelelő erőforrásokkal rendelkeznek növelhetik piaci részesedésüket.”
Mivel a marketing büdzséjüket sokan megnyirbálták, a média felületek esetében is alkupozícióba kerülhetsz. Könnyebben kötsz stratégiai együttműködéseket is. igaz a potenciális vevőid jobban megnézik mit vesznek meg, de ezt az elnyúló keresést te is megtámogathatod online és direkt is (különösen igaz ez az ingatlanpiacra, ahol a vevők/eladók 87%-a keres online!).
Vagyis, ha hosszú távra tervezel, akkor a nehezebb gazdasági helyzetet érdemes befektetésnek tekinteni – ha van megfelelő háttered – és hosszútávú előnyökre szert tenni a marketing fenntartásával, vagy akár növelésével is.