V: Ha olyan vagy, mint a többi versenytársad, akkor max. egy esélyed marad az életben maradásra: az árharc. Azt pedig új belépőként nehéz túlélni.. szóval a probléma feloldása a megkülönböztetés, vagyis a céged helyének belövése a piacon, megszemélyesítése, megtalálni a téged a konkurenciádtól megkülönböztető elemeidet és a későbbiekben azt a marketinged középpontjába állítani. .
Könnyű mondani. Főleg most, hogy mindenki specializálódik, és mindig is, hiszen ilyenkor mindenki egyből a minőséget jó áron varázsszavakra gondol.
Nézzünk meg egy-két hagyományosan bevált módszert, megoldást:
Specializáció – találd meg az a szűk szegmenst, akiknek az igényeire specializálódsz és számukra a legjobb, rájuk szabott megoldást tudod kínálni.
Humanizáció - tedd emberivé a cégedet: köss hozzá arcot, mutasd be az embereket, csoportokat, kommunikálj magatokról sztorikat, esetleg használj öniróniát..
Perszonalizáció – ruházd fel saját személyiséggel cégedet. Mutasd be a céged kultúráját, egyedi működését, struktúráját. Tény, hogy ez a legnehezebb és legdrágább technika mindközül.
A legjobb, ha egy kombinációt választasz: specializálódsz és mellesleg még emberként is megjelensz.
Ha ezeket nem látjuk járható útnak, akkor a legegyszerűbb, ha tollat ragadunk és szépen leírjuk, hogy miben kimagasló és különleges a mi cégünk, szolgáltatásunk, termékünk. Most pedig nézzük végig, amit írtunk és húzzuk ki belőle az általános minőségi és hasonló jelzőket. Ami megmaradt, na az az ami téged megkülönböztet.