Egyre markánsabban jelenik meg egy új fogyasztótípus, a középkorú egyszerűsítő nő. Már most is túl sok cucca van, válogatós – a minőségre, vagy a jó ár-érték arányra bukik. Ugyanúgy megveszi a luxusmárkát, mint a saját márkát, ha az éri meg. Inkább vásárol élményt, mint vasat otthonra. Az már van neki.
A Nagy Egyszerűsítő 4 jellemzője:
Tisztában van vele – hogy máris több dologgal zsúfolta tele a lakást, mint amire szüksége lenne. Már minden helyiségben van tv. Ő nem az a gyűjtögető típus.
Élményre vágyik, nem tárgyakra. És azt is ajándékoz. – kultúra, éttermi étkezések, utazás, sport, tanulás.
A tárgyak státusz megjelölő jellege lassan felcserélődik az életmódéval. Menő autója egyre több mindenkinek van.
Tudatos vásárló – szereti a minőséget és a luxust, de ugyanúgy megveszi a saját márkákat is, ha a minőségben nincs szignifikáns különbség. Megvárja a leárazásokat, utánanéz a neten stb.
Az ő fogyasztásuk nem nő egyenes arányban a bevételeik növekedésével. Egyszerűen mert nincs szükségük több dologra. Már begyűjtötték a magukét, most már egyszerűsítik az életüket. A tendenciát ráadásul erősíti a recesszió – ami szintén támogatja a tudatos, megfontolt vásárlást.