HTML

Marketing szakértők

Egy kkv marketing blog azoknak, akiknek konkrét kérdéseik vannak, és valódi válaszokat szeretnének. A www.nomico.hu szakértőitől. Írd meg kérdésedet! "A marketing egy szemüveg, amin keresztül az üzletedet látod. Ezt a szemüveget remélem az ügyfeleid adták rád. "

Friss topikok

  • mihalytoth: "Szomorú, de a jelenlegi recesszió kedvez ennek a folyamatnak." Én nem látom szomorúnak, de önmagá... (2009.03.05. 17:13) Matematikai marketing?
  • zsz: Szia Chris Dry, hát annyira azért nem triviális. A net csak Angliában előzte meg a tvt - most elő... (2008.05.27. 21:51) Nélkülözhető?
  • nomi mark: Szia Kontaktia! Köszi az értékes hozzászólást...még nem terveztem a crm mélységeibe belemenni, de... (2008.05.25. 14:30) Ha B2B marketing akkor elhúzodó vásárlási folyamat.. hogy védd ki?
  • Kontaktia: A spam törvény miatt hozzánk is egyre többen fordulnak, hogy legalizáljuk az e-mail adatbázisukat,... (2008.04.07. 22:59) Persze, dm, de kinek? Gyűjtögető életmód
  • KondorAlbert: A Nike már a kilencvenes évektől alkalmazza, leginkább a márkatudatosítás terén. No Logo című köny... (2008.04.07. 12:29) vírusmarketing

Linkblog

Ha B2B marketing akkor elhúzodó vásárlási folyamat.. hogy védd ki?

2008.05.18. 12:45 nomi mark

K: Melyik a leghatékonyabb marketing eszköz, ha B2B vagy?

V: Vagyis mit javasolnánk, ha a céged más cégeknek ad el? Mindenképpen direkt marketinget, vagyis célzott marketinget: email marketinget, DMet, kiállítások/konferenciákat, tartalmi és edukáló marketinget: white paper, webinar, és persze pr taktikákat, kereső marketinget.

De más megközelítésből nézve leginkább mégis a lead nurturing-ről, a még vásárlásra nem kész potenciális ügyfelek képben tartásáról írnék, arról hogy amikor végül vásárlás-kész lesz a kontaktod te legyél az első, aki az eszébe jut. Ezt pedig folyamatos, és értelmes kommunikációval lehet fenntartani. Évek óta ismert tény, hogy az esetek gyakran 90%-ában ignorált, elsőre nem lezárható leadek (potenciális ügyfél kontakt) képviselnék az eladások 80%-át. Mivel a B2B világban a vásárlási folyamat gyakran több, mint egy évig is elhúzódhat, nem biztos, hogy mi a megfelelő időben találkozunk az adott potenciális vásárlóval. De lehet, hogy fél-, egy év múlva már kész lesz vásárolni. Jó lenne akkor ott lenni nem igaz? Főleg, hogy nem kevés költségbe és erőbedobásba került megszerezni őt….

És itt kanyarodunk vissza a direkt marketinghez:

A folyamatos kapcsolattartás jó része ugyanis direkt marketing technikákkal zajlik és a bizalmon alapuló kapcsolat kialakításáról szól:

  • Hírlevél
  • Email marketing, direkt levél küldése akciókról, új termékekről stb.
  • Személyes kontakt: értékesítői telefon, meghívások kiállításokra, rendezvényekre
  • Edukációs marketing: online szemináriumok, hanganyagok (podcast), ingyen tanulmányok (white paper), blog, iparági infók küldése
  • Pr: szaksajtóban publikációk

Így nem csak, hogy a szakértelmedet demonstrálod, de biztosan ott leszel, amikor a potenciális ügyfeled végül kész lesz vásárolni.

2 komment

Címkék: direkt marketing b2b marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingszakertok.blog.hu/api/trackback/id/tr20475218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontaktia · http://kontaktia.blog.hu/ 2008.05.23. 16:37:16

Teljesen jogos, így kell. Annyi kiegészítést érdemes tenni, hogy vannak már jó eszközök (nevezzük crm-nek), hogy kézben tartsuk a folyamatot. Lehet vezetői irányítási rendszerről, folyamatkezelőről is beszélni, de ha valaki B2B dolgozik és KKV, akkor se kell elkeserednie, mert nagyon jó ingyenes progik vannak, amivel nem felejtjük el, mikor kivel mit kell tenni. Vagy mivel nem sok az ügyfél, egy precíz naptár is megteszi ;-) A lényeg, hogy gondoljuk végig a folyamatot, az ütemezést és ne felejtsük el az infokat bejegyezni. Mi call centerrel dolgozunk, ez a profilunk. Ebbe pedig be lehet jegyezni, hogy mikor kell az ügyfelet ismét hívni, e-mailt küldeni stb. Időzíteni lehet a kapcsolatokat. Például azt mondja az ügyfél, hogy érdekli a beruházás, de csak ősszel, amikor már lesz pénze. Akkor nyilván egy szeptemberi időpontot kell bevésni. Amit még látunk a mindennapi munkánk során: a különböző csatornáknak nagyon együtt kell dolgozniuk. Nagyot lehet veszíteni rajta, ha nincs összehangolva a munka és hiába szerzünk pl. hideghívással a személyes értékesítőnek illetékest és időpontot, ha ő nem megy el vagy nem készül fel kellőképp. A lényeg a következetes és átgondolt folyamat, szerintem.

nomi mark · http://www.nomico.hu 2008.05.25. 14:30:07

Szia Kontaktia!

Köszi az értékes hozzászólást...még nem terveztem a crm mélységeibe belemenni, de igaz, adjunk neki. :) Az ingyen elérhető online crmek közül mi ezt találtuk a legjobbnak - kkvknak bőven elég (5 Mb adatot bír el): www.freecrm.com

gabi
süti beállítások módosítása