K: Melyik a leghatékonyabb marketing eszköz, ha B2B vagy?
V: Vagyis mit javasolnánk, ha a céged más cégeknek ad el? Mindenképpen direkt marketinget, vagyis célzott marketinget: email marketinget, DMet, kiállítások/konferenciákat, tartalmi és edukáló marketinget: white paper, webinar, és persze pr taktikákat, kereső marketinget.
De más megközelítésből nézve leginkább mégis a lead nurturing-ről, a még vásárlásra nem kész potenciális ügyfelek képben tartásáról írnék, arról hogy amikor végül vásárlás-kész lesz a kontaktod te legyél az első, aki az eszébe jut. Ezt pedig folyamatos, és értelmes kommunikációval lehet fenntartani. Évek óta ismert tény, hogy az esetek gyakran 90%-ában ignorált, elsőre nem lezárható leadek (potenciális ügyfél kontakt) képviselnék az eladások 80%-át. Mivel a B2B világban a vásárlási folyamat gyakran több, mint egy évig is elhúzódhat, nem biztos, hogy mi a megfelelő időben találkozunk az adott potenciális vásárlóval. De lehet, hogy fél-, egy év múlva már kész lesz vásárolni. Jó lenne akkor ott lenni nem igaz? Főleg, hogy nem kevés költségbe és erőbedobásba került megszerezni őt….
És itt kanyarodunk vissza a direkt marketinghez:
A folyamatos kapcsolattartás jó része ugyanis direkt marketing technikákkal zajlik és a bizalmon alapuló kapcsolat kialakításáról szól:
- Hírlevél
- Email marketing, direkt levél küldése akciókról, új termékekről stb.
- Személyes kontakt: értékesítői telefon, meghívások kiállításokra, rendezvényekre
- Edukációs marketing: online szemináriumok, hanganyagok (podcast), ingyen tanulmányok (white paper), blog, iparági infók küldése
- Pr: szaksajtóban publikációk
Így nem csak, hogy a szakértelmedet demonstrálod, de biztosan ott leszel, amikor a potenciális ügyfeled végül kész lesz vásárolni.