HTML

Marketing szakértők

Egy kkv marketing blog azoknak, akiknek konkrét kérdéseik vannak, és valódi válaszokat szeretnének. A www.nomico.hu szakértőitől. Írd meg kérdésedet! "A marketing egy szemüveg, amin keresztül az üzletedet látod. Ezt a szemüveget remélem az ügyfeleid adták rád. "

Friss topikok

  • mihalytoth: "Szomorú, de a jelenlegi recesszió kedvez ennek a folyamatnak." Én nem látom szomorúnak, de önmagá... (2009.03.05. 17:13) Matematikai marketing?
  • zsz: Szia Chris Dry, hát annyira azért nem triviális. A net csak Angliában előzte meg a tvt - most elő... (2008.05.27. 21:51) Nélkülözhető?
  • nomi mark: Szia Kontaktia! Köszi az értékes hozzászólást...még nem terveztem a crm mélységeibe belemenni, de... (2008.05.25. 14:30) Ha B2B marketing akkor elhúzodó vásárlási folyamat.. hogy védd ki?
  • Kontaktia: A spam törvény miatt hozzánk is egyre többen fordulnak, hogy legalizáljuk az e-mail adatbázisukat,... (2008.04.07. 22:59) Persze, dm, de kinek? Gyűjtögető életmód
  • KondorAlbert: A Nike már a kilencvenes évektől alkalmazza, leginkább a márkatudatosítás terén. No Logo című köny... (2008.04.07. 12:29) vírusmarketing

Linkblog

Marketing nehéz időkben

2008.03.26. 16:24 zsz

Az ingatlan piacon mostanában enyhe lassulást tapasztalt egyik ügyfelünk. Az  ő piacát érintő megtorpanás kapcsán kezdtünk el beszélgetni a marketingről nehezített pályán. Mind éltünk már meg nehezebb periódusokat, gazdasági lelassulásokat. Mivel ezt a lelassulást a konkurencia is megérzi, valójában ez a döcögő gazdasági helyzet számunkra egy remek növekedési lehetőség lehet.

A többség a nehezebb időkre egyből a kiadások megvágásával reagál. Vagyis visszafogja a marketing költését. Ez persze a bevételek csökkenéséhez vezet és akkor már joggal mondhatja emberünk, hogy recesszió van…

De a lényeg, hogy amikor a konkurenciád ingyen hallgat, neked lehetőséged van erőteljesebb megjelenésre, reklámra. Ha nincs akkora zaj, láthatóbb vagy. Ez a legjobb lehetőség – már tesztelt – a piaci részesedés növelésére. A Journal of Research in Marketing korábbi kutatása egyértelművé teszi, hogy a „A recesszióban a jól pozícionált cégek, amelyek növelik marketing kiadásaikat és a megfelelő erőforrásokkal rendelkeznek növelhetik piaci részesedésüket.”

Mivel a marketing büdzséjüket sokan megnyirbálták, a média felületek esetében is alkupozícióba kerülhetsz. Könnyebben kötsz stratégiai együttműködéseket is. igaz a potenciális vevőid jobban megnézik mit vesznek meg, de ezt az elnyúló keresést te is megtámogathatod online és direkt is (különösen igaz ez az ingatlanpiacra, ahol a vevők/eladók 87%-a keres online!).

Vagyis, ha hosszú távra tervezel, akkor a nehezebb gazdasági helyzetet érdemes befektetésnek tekinteni – ha van megfelelő háttered – és hosszútávú előnyökre szert tenni a marketing fenntartásával, vagy akár növelésével is.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingszakertok.blog.hu/api/trackback/id/tr68397754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása