Péter kérdezte:
„Van-e hüvelykujj szabály, hogy mennyit célszerű marketingre költeni?”
A válasz:
A tapasztalat azt mutatja, hogy a kkvk ijesztően keveset költenek marketingre. Pedig a jó marketing egy nagyon jó befektetés, e nélkül hogy akarsz új ügyfeleket, többet költő ügyfeleket, ismertséget szerezni. De akkor nézzük, hogy mennyi is az annyi.
Több büdzsé-meghatározási módszer is létezik, de szerintem a leginkább alkalmazható a bevételek arányában történő.
A növekedésre vágyó , vagy a kemény versennyel szembenéző cégeknek a bevétel 3-5%-át illenék marketingre költeni.A szintfenntartáshoz elég a 2-3% is.
A büdzsé meghatározásának velejárója a marketing terv elkészítése is. Mi a Nomiconál minden ügyfelünknek készítünk egyet. E nélkül ugyanis hogyan követed következetesen a célokat, hogyan fókuszálsz, hogy leszel eredményes és főleg hatékony? Az ötletszerű marketingköltés minimum 30%-al kevésbé hatékony, mint a következetes, tervet követő. A reklámla költött pénz fele kidobott pénz? Szerintem nem engedhetjük meg magunknak.
A tervezésről, ígérem egy következő postban bővebben írunk.