Kérdés:
Péter nagyon kíváncsi: kérdezi, hogy „mi a különbség a marketing és az értékesítés között? Hol a határ?„
Válasz:
Hát igen, elég szorosan összetartoznak. Ha nagyon leegyszerűsítjük, akkor a marketing egy értékesítést „támogató” funkció, vagyis nem személyközi kommunikáció -minden, amit azért teszel indirekt, tömegesen, automatizálva, hogy minél több potenciális ügyfelet behozz, vagy többet adj el stb.-, míg az értékesítés személyközi kapcsolat/kommunikáció és nem automatizált.
A multikra és nagyvállalatokra jellemző szemlélet szerint a marketing határozza meg az árat, a disztribúciót, alakítja ki a kommunikációt, fejleszti a terméket, kutatja a piacot, egy stratégiai funkció.
Ezzel szemben a kis- és középvállalatoknál a marketing jóval szűkebb keretek közé szorul, gyakran az értékesítésnek alárendelve, a piackutatára és a kommunikációra szűkül a szerepe.
De akármelyik iskola híve is vagy, mindenképpen nagyon szoros együttműködésre van szükség: a marketing gerjesztette akciók, promóciók leadjei (potenciális vásárlói), érékelés után az értékesítés kebelén landolnak, és a piaci infók, visszajelzések fontos forrásai a marketing számára, pedig az értékesítés.