HTML

Marketing szakértők

Egy kkv marketing blog azoknak, akiknek konkrét kérdéseik vannak, és valódi válaszokat szeretnének. A www.nomico.hu szakértőitől. Írd meg kérdésedet! "A marketing egy szemüveg, amin keresztül az üzletedet látod. Ezt a szemüveget remélem az ügyfeleid adták rád. "

Friss topikok

  • mihalytoth: "Szomorú, de a jelenlegi recesszió kedvez ennek a folyamatnak." Én nem látom szomorúnak, de önmagá... (2009.03.05. 17:13) Matematikai marketing?
  • zsz: Szia Chris Dry, hát annyira azért nem triviális. A net csak Angliában előzte meg a tvt - most elő... (2008.05.27. 21:51) Nélkülözhető?
  • nomi mark: Szia Kontaktia! Köszi az értékes hozzászólást...még nem terveztem a crm mélységeibe belemenni, de... (2008.05.25. 14:30) Ha B2B marketing akkor elhúzodó vásárlási folyamat.. hogy védd ki?
  • Kontaktia: A spam törvény miatt hozzánk is egyre többen fordulnak, hogy legalizáljuk az e-mail adatbázisukat,... (2008.04.07. 22:59) Persze, dm, de kinek? Gyűjtögető életmód
  • KondorAlbert: A Nike már a kilencvenes évektől alkalmazza, leginkább a márkatudatosítás terén. No Logo című köny... (2008.04.07. 12:29) vírusmarketing

Linkblog

Marketing vs. értékesítés

2008.02.14. 17:00 zsz

Kérdés:

Péter nagyon kíváncsi: kérdezi, hogy „mi a különbség a marketing és az értékesítés között? Hol a határ?„

Válasz:

Hát igen, elég szorosan összetartoznak. Ha nagyon leegyszerűsítjük, akkor a marketing egy értékesítést „támogató” funkció, vagyis nem személyközi kommunikáció -minden, amit azért teszel indirekt, tömegesen, automatizálva, hogy minél több potenciális ügyfelet behozz, vagy többet adj el stb.-, míg az értékesítés személyközi kapcsolat/kommunikáció és nem automatizált.

 

A multikra és nagyvállalatokra jellemző szemlélet szerint a marketing határozza meg az árat, a disztribúciót, alakítja ki a kommunikációt, fejleszti a terméket, kutatja a piacot, egy stratégiai funkció.

Ezzel szemben a kis- és középvállalatoknál a marketing jóval szűkebb keretek közé szorul, gyakran az értékesítésnek alárendelve, a piackutatára és a kommunikációra szűkül a szerepe.

De akármelyik iskola híve is vagy, mindenképpen nagyon szoros együttműködésre van szükség: a marketing gerjesztette akciók, promóciók leadjei (potenciális vásárlói), érékelés után az értékesítés kebelén landolnak, és a piaci infók, visszajelzések fontos forrásai a marketing számára, pedig az értékesítés.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingszakertok.blog.hu/api/trackback/id/tr28339293

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása