Éva kérdezi:
Mi az a marketing kiszervezés, vagy kihelyezés? Kinek jó?
A válasz:
Valójában a cégek már most – tudtukon kívül - kiszervezik a marketingjük egy részét. Ez többnyire a reklám, vagy a grafika kihelyezését jelenti. Az igazsághoz viszont az is hozzátartozik, hogy ma már a marketing egy rendkívül összetett dologgá nőtte ki magát. Egy ember nem érthet igazán, mélységében mindenhez – az egy szem Havas Henrik kivételével. Egy marketinges nem lehet szakavatott PR-os, online marketinges, direktmarketinges és szuper kreatív agy is. És ezekre a funkciókra, pedig mind szükség van akár a legkisebb cégben is. A nagyobb cégek ezt specialisták felvételével oldják meg, de nekünk erre nincs keretünk, ráadásul arra az évi egy-két akcióra felesleges is. Ezt a problémát orvosolja a kihelyezés, az outsourcing.
Ilyenkor általában egy átlagos marketinges bérénél kevesebbért kap a céged egy specialistákból álló csapatot, ahol mindenki a saját területe szakértője. Egy dolgot kell csak megemészteni – tapasztalataink szerint valamiért ez nehéz -, azt hogy nem látod a nap 8 órájában a marketingesedet. Cserébe viszont szakértőket kapsz, olcsón. Az elérhetőségnek is vannak persze különböző konstrukciói: lehet heti egy napot megbeszélni, amikor bent van a kapcsolattartód, vagy havi egy találkozásban maximalizálni a személyes kontaktust. De nyílván online, telefonon mindig biztosított a folyamatos kapcsolat.
És hogy hogyan működik a dolog?
Időrendben:
- az ismerkedés fázisa: infógyűjtés, a pozícionálás és a célok megbeszélése
- a marketing terv elkészítése, egyeztetése
- a megegyezett akciók megvalósítása
- havonta, vagy akciónként elszámolás a cégetek felé (eredményesség és kiadások szempontjából is)
Előnyök
- Ez nem tanácsadás, vagyis nem megmondják neked, hogy mit csinálj, hanem megcsinálják. Azért ez nagy különbség.
- Szakértők dolgoznak neked
- Gazdaságos
- Havi riportok
- Havi átalánydíjas, vagy akciónkénti fizetés is lehetséges