HTML

Marketing szakértők

Egy kkv marketing blog azoknak, akiknek konkrét kérdéseik vannak, és valódi válaszokat szeretnének. A www.nomico.hu szakértőitől. Írd meg kérdésedet! "A marketing egy szemüveg, amin keresztül az üzletedet látod. Ezt a szemüveget remélem az ügyfeleid adták rád. "

Friss topikok

  • mihalytoth: "Szomorú, de a jelenlegi recesszió kedvez ennek a folyamatnak." Én nem látom szomorúnak, de önmagá... (2009.03.05. 17:13) Matematikai marketing?
  • zsz: Szia Chris Dry, hát annyira azért nem triviális. A net csak Angliában előzte meg a tvt - most elő... (2008.05.27. 21:51) Nélkülözhető?
  • nomi mark: Szia Kontaktia! Köszi az értékes hozzászólást...még nem terveztem a crm mélységeibe belemenni, de... (2008.05.25. 14:30) Ha B2B marketing akkor elhúzodó vásárlási folyamat.. hogy védd ki?
  • Kontaktia: A spam törvény miatt hozzánk is egyre többen fordulnak, hogy legalizáljuk az e-mail adatbázisukat,... (2008.04.07. 22:59) Persze, dm, de kinek? Gyűjtögető életmód
  • KondorAlbert: A Nike már a kilencvenes évektől alkalmazza, leginkább a márkatudatosítás terén. No Logo című köny... (2008.04.07. 12:29) vírusmarketing

Linkblog

Kiszervezett marketing

2008.03.04. 13:13 nomi mark

Éva kérdezi:

Mi az a marketing kiszervezés, vagy kihelyezés? Kinek jó?

A válasz:

Valójában a cégek már most – tudtukon kívül - kiszervezik a marketingjük egy részét. Ez többnyire a reklám, vagy a grafika kihelyezését jelenti. Az igazsághoz viszont az is hozzátartozik, hogy ma már a marketing egy rendkívül összetett dologgá nőtte ki magát. Egy ember nem érthet igazán, mélységében mindenhez – az egy szem Havas Henrik kivételével. Egy marketinges nem lehet szakavatott PR-os, online marketinges, direktmarketinges és szuper kreatív agy is. És ezekre a funkciókra, pedig mind szükség van akár a legkisebb cégben is. A nagyobb cégek ezt specialisták felvételével oldják meg, de nekünk erre nincs keretünk, ráadásul arra az évi egy-két akcióra felesleges is. Ezt a problémát orvosolja a kihelyezés, az outsourcing.

Ilyenkor általában egy átlagos marketinges bérénél kevesebbért kap a céged egy specialistákból álló csapatot, ahol mindenki a saját területe szakértője. Egy dolgot kell csak megemészteni – tapasztalataink szerint valamiért ez nehéz -, azt hogy nem látod a nap 8 órájában a marketingesedet. Cserébe viszont szakértőket kapsz, olcsón. Az elérhetőségnek is vannak persze különböző konstrukciói: lehet heti egy napot megbeszélni, amikor bent van a kapcsolattartód, vagy havi egy találkozásban maximalizálni a személyes kontaktust. De nyílván online, telefonon mindig biztosított a folyamatos kapcsolat.

És hogy hogyan működik a dolog?

Időrendben:

  1. az ismerkedés fázisa: infógyűjtés, a pozícionálás és a célok megbeszélése
  2. a marketing terv elkészítése, egyeztetése
  3. a megegyezett akciók megvalósítása
  4. havonta, vagy akciónként elszámolás a cégetek felé (eredményesség és kiadások szempontjából is)

Előnyök

  • Ez nem tanácsadás, vagyis nem megmondják neked, hogy mit csinálj, hanem megcsinálják. Azért ez nagy különbség.
  • Szakértők dolgoznak neked
  • Gazdaságos
  • Havi riportok
  • Havi átalánydíjas, vagy akciónkénti fizetés is lehetséges

Szólj hozzá!

Címkék: marketing stratégia

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingszakertok.blog.hu/api/trackback/id/tr20365010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása