Kérdés:
Hogyan érdemes emailben kiküldeni sajtóközleményt a sajtólistánkra?
Válasz:
Ha ez egy jól bejáratott lista, akkor viszonylag egyszerű az eset, de mivel felmerült a kérdés, gondolom van, aki most hall rólad először. Vagyis erre az esetre is igazak az általános eDM szabályok. Ráadásul mivel a szerkesztők, újságírók nem kevés napi híráradattal küzdenek meg, nekünk is leleményesnek kell lenni, hogy egyáltalán a kinyitásig eljutassuk levelünket.
Ne csatolj semmit! Az ugyanis erős gátja lehet a levél célba érésének: vírusnak nézik, letiltják. Vagy ismert email címre küld a csatolt képet, sajtóközleményt, média kitet, vagy pedig tedd fel ezeket a honlapodra, és tedd a linket a levélbe
Az 5 másodperc szabály itt is érvényes. Vagyis ne azt csináld, hogy a komplett sajtóközleményt szőröstől-bőröstől beteszed a levélbe és átküldöd, hanem inkább tedd be az összefoglaló-bevezetőt és mellékelj erre is egy linket, ahol a komplett közleményt elérheti.
Az aranyszabály itt is érvényes: a legfontosabb a feladó és a tárgy sor. A feladó alapján dől el, hogy ha már egyszer az email fiókban landoltál kitörölnek-e, a tárgysor pedig hogy kinyitnak-e. Ha nem ismered a feladót, akkor írd a vállalatnevet, és hogy sajtóközpont, vagy pr, vagy média kapcsolatok, hogy releváns legyen. A tárgysorba, pedig a hírt próbáld meg érdekesen tálalni 45 karakterben, az hogy sajtóközlemény nem elég