- Pozícionálás, az egyedi előny megtalálása
Első feladatunk és egyben mindennek az alapja is: a jó pozicionálás, a megkülönböztetés elengedhetetlen a sikeres vállalkozáshoz. Meg kell találnunk azt az egyedi előnyt, amelyet csak a mi cégünk, termékünk tud nyújtani. A potenciális vásárlók mindig valamilyen igényükre, problémájukra keresnek MEGODLSÁSt és nem terméket. Vagyis az nem elég, hogy minőséget árulunk, az már inkább, hogy nálunk online is lehet. Nem feltétlen könnyű ezt kitalálni. Írj össze mindent, amit fontosnak, előnyenk találsz a céggel, termékkel kapcsolatosan és húzd ki az általánosságokat. Ami megmaradt, na az az egyedi előnyöd.
- Teszteljünk, mérjünk
Ez pedig a hatékony és költséghatékony marketing alapfeltétele. Ha nem mérjük, honnan tudjuk, hogy melyik szöveg, melyik akció mennyire volt hatékony? Ha nem teszteljük a hirdetésünk szövegét, az e-mailünk tárgysorát, honnan tudjuk, hogy mivel érnénk el nagyobb eredményeket. E nélkül legközelebb is csak vaktában lődöznék, esetleg fölöslegesen költenénk.
- Törekedjünk folyamatos minőségre
A visszatérő vevők, vásárlók megkövetelik, hogy ne csak a termékek, de az ügyfélkezelés, a kapott marketing anyagok stb is mindig azonos minőségűek legyenek. Hiszen azért tértek vissza, mert amit a múltkor kaptak tetszett és szeretnének még. Ezért érdemes sztenderdizálni és ezért is érdemes automatizálni.
- Nem a terméket, az előnyét kommunikáljuk!
A pozícionálásnál is felmerült, hogy soha ne V6-os porszívót áruljunk, hirdessünk, hanem az atkamentes tisztaságot. Mindig a fogyasztó szemszögéből érzékelt előnyre helyezzük a hangsúlyt. Ha nem tudjuk pontosan megítélni, hogy miért is veszik portékánkat, kérdezzük meg őket!
- Kutassunk piacot
És ez a megkérdezés a piackutatás.
- Kommunikáljunk folyamatosan
Egy egyszeri hirdetés nem hirdetés. 5+ az. De hosszútávon folyamatosan kommunikálnunk kell potenciális vevőinkkel, hogy ne merüljünk feledésbe, hogy ha később olyan problémájuk akad, amit mi tudunk megoldani, mi jussunk az eszükbe. Ha találtunk egy csatornát, ami bevált, akkor ragaszkodjunk hozzá – jelenjünk meg mindig ott, és azonos külalakkal/arculattal, legyen az szórólap, sajtóhirdetés stb.
- Dolgozzunk ki lead management programot
Ha a kommunikációval begyűjtöttük az érdeklődő, potenciális vevők tömegét, akkor értékeljük, osztályozzuk őket, és gyártsunk belőlük vevőket. Legyen egy - amennyire lehet automatizált -, több pontból álló rendszerünk, amely segítségével végigvezethetjük őt a vásárlási folyamaton.
- Legyen stílusunk
Legyen stílusunk. Nem elég egyedinek lenni, ha lehet legyünk „coolak”. Ez a coolság is hozzájárult az Ikea, az Apple és pl. az Index sikeréhez.
- Legyünk felhasználóbarátok
A felhasználóbarátság alatt nem csak a könnyű kezelhetőséget, vásárlási folyamatot értjük, hanem, hogy a folyamat minden egyes állomása pozitív élményekkel gazdagítja ügyfelünket: az ügyfélszolgálattól kezdve, a fizetésig.
- Használjunk direkt marketinget és célozzunk jól
Kkv-ként bizony a legnagyobb fegyver a kezünkben. Építsünk ki és gondozzunk saját adatbázist és kommunikáljunk feléjük releváns tartalommal folyamatosan! Nem véletlen, hogy a direkt marketing egyre nagyobb szeletet hasít ki a reklámtortából, akár offline, akár online.