Kati kérdezi:
"Írtam egy akciós e-mailt, amit kiküldenék. Mit tegyek, hogy biztos eredményes legyen a levél?"
A válasz:
Nem írsz arról, hogy milyen listára küldöd ki azt az eDM-edet (elektronikus direkt levél). Feltételezem, hogy saját listátok van a régi vevőitöktől? Mert akkor máris egy nagyot léptünk előre. De hogy ezt még tovább fokozzuk:
Html vs txt
Főleg, ha üzleti email címekre küldöd a levelet, fontos, hogy ha html levelet készítettél, akkor készülj fel arra, hogy ha át is jut a leveled, az extra tartalmakat (kép stb) blokkolják. A szöveg legyen az uralkodó elem. Tegyél bele egy linket a levélbe, ami a honlapotokra felrakott verzióra mutat, vagy csatold txtben is az ajánlatot.
Tárgysor
A lista és a feladó után a tárgysor a legfontosabb. Legyen rövid és lényegretörő, max. 35-40 karakterben. Kerüld a spam-gyanús szavakat: -10%, IGYEN, AKCIÓ stb.
Ajánlat
Érdemes meghatározni és meg is írni, hogy kinek szól az ajánlat és meddig? Mondjuk csak régi vévőinknek egész márciusban 10% kedvezmény. A célzott és időben korlátozott akciók eredményesebbek.
Szöveg és elrendezés
Legyen egy figyelemfelkeltő, a tárgysorral harmonizáló címsorod. Tagold a szöveget, használj felsorolásokat, legyél tömör, koncentrálj a termék előnyeire.
A szövegben mindenképpen helyezz el egy linkelt felhívást cselekvésre: „Megrendelem”, „Regisztrálok” stb. Ez a link mutasson az érkeztető oldalra.
Érkeztető oldal (landing page)
Nagyban megnöveli az akció hatékonyságát (akár 50-80%-al is), ha nem simán a honlapodra irányítod a levél olvasóit, hanem egy speciális oldalra, amely az akció, a benne szereplő termék részleteit/előnyeit mutatja be.
Sorozatban lőj
A megrendelések nagyobb része nem az első kiküldésből kerül ki. Győzködni kell őket, úgyhogy küld el nekik 3x, mondjuk egy hét csúszással. Változtasd meg a címsort és tárgysort a második alkalommal.
Összefoglalás EMBG kedvéért :)
Ha htmlben küldöd, csatolj hozzá txt file-t is, figyelj a tárgyorra és a headline-ra, használj kiemeléseket és bulletpointokat. Többször küld el neki az ajánlatot, legyen benne call to action és a levélből irányítsd őt a landing page-re.