HTML

Marketing szakértők

Egy kkv marketing blog azoknak, akiknek konkrét kérdéseik vannak, és valódi válaszokat szeretnének. A www.nomico.hu szakértőitől. Írd meg kérdésedet! "A marketing egy szemüveg, amin keresztül az üzletedet látod. Ezt a szemüveget remélem az ügyfeleid adták rád. "

Friss topikok

  • mihalytoth: "Szomorú, de a jelenlegi recesszió kedvez ennek a folyamatnak." Én nem látom szomorúnak, de önmagá... (2009.03.05. 17:13) Matematikai marketing?
  • zsz: Szia Chris Dry, hát annyira azért nem triviális. A net csak Angliában előzte meg a tvt - most elő... (2008.05.27. 21:51) Nélkülözhető?
  • nomi mark: Szia Kontaktia! Köszi az értékes hozzászólást...még nem terveztem a crm mélységeibe belemenni, de... (2008.05.25. 14:30) Ha B2B marketing akkor elhúzodó vásárlási folyamat.. hogy védd ki?
  • Kontaktia: A spam törvény miatt hozzánk is egyre többen fordulnak, hogy legalizáljuk az e-mail adatbázisukat,... (2008.04.07. 22:59) Persze, dm, de kinek? Gyűjtögető életmód
  • KondorAlbert: A Nike már a kilencvenes évektől alkalmazza, leginkább a márkatudatosítás terén. No Logo című köny... (2008.04.07. 12:29) vírusmarketing

Linkblog

Matematikai marketing?

2009.03.02. 07:34 nomi mark

A név ijesztő, de valójában csak egy statisztikai adatokat is bevető CRM (customer reltaion management) rendszerről van szó: ügyfél kapcsolat menedzsmentről számosítva. Interjú Mark Kléinnel a gondolat egyik szülőatyjával:

 

Röviden mi is az a matematikai marketing?

A kimondottan a meglévő ügyfeleket célzó – vagyis az eladások 80%át adó – marketing, számszerűsített adatok alapján, melyek elsősorban a múltbéli vásárlási szokásokon alapulnak. Erénye, hogy meg tudja jósolni a jövőbeni vásárlás mértékét és hogy nagy valószínűséggel milyen terméket/szolgáltatást adhatunk el az adott ügyfélnek. Ehhez persze jó adatok kellenek.

 

Mi lenne az a 3 jótanács, amit aranyhalként mindenképp átadna a B2B marketingeseknek? Mi javítana azonnal a ROIn?

 

A 3 T (Track, Target és Test – adatkövetés, szegmentálás és tesztelés).

Track – gyűjtsük be, rendszerezzük és használjuk a ügyfeleink vásárlási szokásait (mit, mikor, mennyiért, honnan stb. vásároltak)

Target – szegmentáljuk vásárlóinkat, ügyfeleinket és célozzuk őket személyreszabottan. De elsősorban ne a cég jellemzői alapján (méret, iparág stb.) hanem a múltbéli vásárlási szokások alapján.

Test – folyamatosan teszteljük mind az ajánlatokat, mind a szegmenseket.

 

Mi az a legnagyobb szükség, ami életre hívta a matematikai marketinget?

A legnagyobb kérdés számomra, hogy mikor mindenki tudja, hogy a bevételek túlnyomó többsége a meglévő ügyfelektől jön, mégis a marketing büdzsék hasonlóan nagy aránya akvizícióra – új ügyfélszerzésre megy el. (Bár ennek az is része, hogy egy új ügyfél megszerzése átlagosan 5x annyiba kerül – a szerk.) bár tapasztalataink szerint a tendencia javul. Az új jelmondat: „az ügyfél megtartás az új akvizíció” új ügyfelek helyett vedd rá a jelenlegieket, hogy többet és többször költsenek (cross- és up-sell). Nálad. Szomorú, de a jelenlegi recesszió kedvez ennek a folyamatnak.

 

1 komment

Címkék: marketing stratégia b2b marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingszakertok.blog.hu/api/trackback/id/tr11974721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mihalytoth · http://www.kerkom.hu/ 2009.03.05. 17:13:14

"Szomorú, de a jelenlegi recesszió kedvez ennek a folyamatnak."
Én nem látom szomorúnak, de önmagában igaznak sem.

Az ügyfélmegtartás és az újrafogyasztatás már csak a Pareto elv miatt is hangsúlyos, de emellett meggyőződésem, hogy az új szerzése is feladat.
Ha abból az alaptételből indulunk ki, hogy válságban csak az élelmiszerre költött pénz mennyisége stagnál vagy növekszik (bár ez sem igaz teljesen, az egyik hiper tavaly 8,5%-kal romlott), akkor az állandó vevők fogyasztási volumene is csökken, a kieső részt pedig új vevőkkel kell megtölteni.

Ezért hangsúlyos az ajánlás és a közösségi kommunikáció, hogy lehetőleg alacsonyabb költésből megszerezhető legyen a többletforgalom, mintha tömegmédiában harcolnánk az "áriellel".

Ehhez azonban az kell, hogy a vállalkozások hajlandóak legyenek félretenni a korábbi reflexeiket és átszervezni a marketingre fordított összegeket. Meggyőződésem, hogy lehet egyszerre spórolni és többet kommunikálni, van rá egy pontos számításom is: www.kerkom.hu/actual.php

Összegzésként a cikkhez: ez az év nem a gazdasági tolerancia éve.
süti beállítások módosítása