HTML

Marketing szakértők

Egy kkv marketing blog azoknak, akiknek konkrét kérdéseik vannak, és valódi válaszokat szeretnének. A www.nomico.hu szakértőitől. Írd meg kérdésedet! "A marketing egy szemüveg, amin keresztül az üzletedet látod. Ezt a szemüveget remélem az ügyfeleid adták rád. "

Friss topikok

  • mihalytoth: "Szomorú, de a jelenlegi recesszió kedvez ennek a folyamatnak." Én nem látom szomorúnak, de önmagá... (2009.03.05. 17:13) Matematikai marketing?
  • zsz: Szia Chris Dry, hát annyira azért nem triviális. A net csak Angliában előzte meg a tvt - most elő... (2008.05.27. 21:51) Nélkülözhető?
  • nomi mark: Szia Kontaktia! Köszi az értékes hozzászólást...még nem terveztem a crm mélységeibe belemenni, de... (2008.05.25. 14:30) Ha B2B marketing akkor elhúzodó vásárlási folyamat.. hogy védd ki?
  • Kontaktia: A spam törvény miatt hozzánk is egyre többen fordulnak, hogy legalizáljuk az e-mail adatbázisukat,... (2008.04.07. 22:59) Persze, dm, de kinek? Gyűjtögető életmód
  • KondorAlbert: A Nike már a kilencvenes évektől alkalmazza, leginkább a márkatudatosítás terén. No Logo című köny... (2008.04.07. 12:29) vírusmarketing

Linkblog

Ne dobd ki a felét!

2008.02.06. 11:45 nomi mark

Péter kérdezte:

„Van-e hüvelykujj szabály, hogy mennyit célszerű marketingre költeni?”

A válasz:

 

A tapasztalat azt mutatja, hogy a kkvk ijesztően keveset költenek marketingre. Pedig a jó marketing egy nagyon jó befektetés, e nélkül hogy akarsz új ügyfeleket, többet költő ügyfeleket, ismertséget szerezni. De akkor nézzük, hogy mennyi is az annyi.

Több büdzsé-meghatározási módszer is létezik, de szerintem a leginkább alkalmazható a bevételek arányában történő.

A növekedésre vágyó , vagy a kemény versennyel szembenéző cégeknek a bevétel 3-5%-át illenék marketingre költeni.

A szintfenntartáshoz elég a 2-3% is.

A büdzsé meghatározásának velejárója a marketing terv elkészítése is. Mi a Nomiconál minden ügyfelünknek készítünk egyet. E nélkül ugyanis hogyan követed következetesen a célokat, hogyan fókuszálsz, hogy leszel eredményes és főleg hatékony? Az ötletszerű marketingköltés minimum 30%-al kevésbé hatékony, mint a következetes, tervet követő. A reklámla költött pénz fele kidobott pénz? Szerintem nem engedhetjük meg magunknak.

A tervezésről, ígérem egy következő postban bővebben írunk.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing budzse marketing terv

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingszakertok.blog.hu/api/trackback/id/tr36327633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása