HTML

Marketing szakértők

Egy kkv marketing blog azoknak, akiknek konkrét kérdéseik vannak, és valódi válaszokat szeretnének. A www.nomico.hu szakértőitől. Írd meg kérdésedet! "A marketing egy szemüveg, amin keresztül az üzletedet látod. Ezt a szemüveget remélem az ügyfeleid adták rád. "

Friss topikok

  • mihalytoth: "Szomorú, de a jelenlegi recesszió kedvez ennek a folyamatnak." Én nem látom szomorúnak, de önmagá... (2009.03.05. 17:13) Matematikai marketing?
  • zsz: Szia Chris Dry, hát annyira azért nem triviális. A net csak Angliában előzte meg a tvt - most elő... (2008.05.27. 21:51) Nélkülözhető?
  • nomi mark: Szia Kontaktia! Köszi az értékes hozzászólást...még nem terveztem a crm mélységeibe belemenni, de... (2008.05.25. 14:30) Ha B2B marketing akkor elhúzodó vásárlási folyamat.. hogy védd ki?
  • Kontaktia: A spam törvény miatt hozzánk is egyre többen fordulnak, hogy legalizáljuk az e-mail adatbázisukat,... (2008.04.07. 22:59) Persze, dm, de kinek? Gyűjtögető életmód
  • KondorAlbert: A Nike már a kilencvenes évektől alkalmazza, leginkább a márkatudatosítás terén. No Logo című köny... (2008.04.07. 12:29) vírusmarketing

Linkblog

vírusmarketing

2008.02.20. 14:43 nomi mark

Kérdés:

"Egyre többet hallani a gerilla marketingről. már mindenki úgy beszél róla, mint valami olcsó taktikáról. Ez valóban használható technika? tényleg nem kerül semmibe?"

Válasz:

A gerillamarketing valóban "olcsóbb" a szokványos taktikáknál. Megspórolja a média díját. Viszont cserébe többet kell költened a kreatívra, a reklámanyagra magára, és nagy rizikót is vállalsz: mivel a dolog önmagától terjed, neked kevés beleszólásod van és könnyen visszafele is elsűlhet.

Viszont a kicsik előnye a bürokráciába könnyebben fagyott multikhoz képest, merészségük és kockázatvállalási hajlandóságuk. Jóval több mindenre hajlandóak vagyunk a médiaköltségek megspórolásáért. Mivel ez gyakran eléggé kontrollálhatatlan eszköz, csak a megfelelő termék, szolgáltatás, vagy kreatív vállalhatja a kritikus tömegek kihívásását.

A gerillamarketing arra épít, hogy a befogadó közeg – reményeink szerint a potenciális vásárlók is – a többlet tartalom, vagy poén kedvéért maguk terjesztik a reklámüzenetünket (vicces videó, kép, mp3, de akár tudományos cikk stb.).
A módszer nagy hangsúlyt fektet a személyek közötti kommunikációra, hiszen ennél hitelesebb és hatékonyabb csatornát nehéz találni, minthogy a saját ismerősöd ajánl valamit, önön meggyőződésétől hajtva.

Több fontos és jól elkülöníthető irányzata van, melyek közül a három legfontosabb:

•    vírusmarketing, amely saját életet él, és az internetes vírusokra emlékeztető a terjedése. Gyakran összemosódik a gerilla marketing fogalmával
•    "Szájhagyomány" marketing  ("Word of mouth"), informális marketing, referenciák, vélemények verbális átadása saját ismerősei körében (ez is lehet online, mobil és persze élőszó stb.)
•    Astroturfing, amely a PR eszköztárára emlékeztető megoldásokkal épít csoportokat és önszerveződő közösségeket

Veszélyei
Ha nem fedjük fel kilétünket a kampány során és mégis kiderül (álblog indítása stb.) bizony negatív visszhangja lehet a kampánynak, ami sajnos gyakran jóval túlkiabálja a pozitív hangokat. Ugyanilyen hatásokkal számolhatunk rossz, vagy nem „cool” termékek, szolgáltatások esetén! És ebben az esetben nagyon nehéz kontrollálni a folyamatot! A híresen póruljártak közül pl. a Sony Zipatoni kampánya ismert. A sikeres és úttörő kampányok sorát pedig az Ideglelés film reklámja erősíti.

Mire figyelj?
  • vállalható ötleted és terméked legyen
  • ha a vírusmarketinget választod, akkor kis méretű csatolmányt használjt, vagy mégjobb, ha linket és a videót pl kirakod a videómegosztó site-ok egyikére
  • itt az ötlet, a poén, a tartalom a fontos, te csak másodlagos szereplő lehetsz
  • ne csak online megoldásokban, offlineban is gondolkodj (utcai performance stb.)
  • jogkövetés: a graffitis kapmányok nem biztos, hogy minden szempontnak megflelnek

3 komment

Címkék: marketing vírus marketing

A bejegyzés trackback címe:

https://marketingszakertok.blog.hu/api/trackback/id/tr70347205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EMBG 2008.02.21. 14:36:23

Szuper kis cikk volt! Azt hiszem jó lesz ide néha benéznem, egy kis anyaggyűjtésre is :-)

htpp://embg.blog.hu

nomi mark · http://www.nomico.hu 2008.02.23. 12:19:23

Köszi! :) igyekszem magyarul írni, de legközelebb gyártok 1-2 nekedvaló mondatot is! ;)

KondorAlbert 2008.04.07. 12:29:21

A Nike már a kilencvenes évektől alkalmazza, leginkább a márkatudatosítás terén. No Logo című könyv érdekes olvasmány, minden marketinges számára
süti beállítások módosítása